СЕНСОМОТОРНИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ

(мінімальні вимоги до оцінки розвитку) за Ернестом Й.Кіпхардом.

Джерело: О.Кочерга «Психофізіологія дітей 4-5 років»

РОЗВИТОК ДІТЕЙ 3,5 років.

Зорове сприймання

  1. Розрізняє основні кольори (червоний, зелений, жовтий, синій)
  2. Розрізняє 3 довжини ( викладає в порядку зростання 3 смужки різної довжини).
  3. Розрізняє 5 картинок ( 5 пар картинок перемішати, попросити дитину скласти пари).
  4. Накладає 5 геометричних фігур з картону на лист із їх контурами.
  5. Розрізняє 5 геометричних форм.
  6. Орієнтується на вулиці (може показати дорогу до майданчика, магазину і т. п.).

Дрібна моторика

1. Одягається сама (вміння одягати шапку не враховується).

2. Відкриває сірникову коробку.

3. Розгортає цукерку.

4. Будує вежу з 8 кубиків.

5. Малює замкнуте коло з 4-5 спроб.

6. Тримає олівець пальцями, а не в кулачку.

Велика моторика.

1. Їздить на триколісному велосипеді.

2. Проносить склянку з водою завдовжки 3 метри не розплескавши.

3. Проходить по смузі, шириною ступні, не дуже відхиляючись у бік 3м.

4. Стрибає на 20см завдовжки і на 5см заввишки.

5. Піднімається сходами, не тримаючись за перила.

Мова

1. Використовує в мові «Я», «ТИ», «МОЄ», ТВОЄ».

2. Називає предмети а однині і множині.

3. Називає вид діяльності, зображений на картинці: біжить , пливе, їде, грає, спить.

4. Називає тварин (5-7).

5. Розповідає спонтанно про якусь подію.

6. Використовує минулий час.

Слухове сприймання.

1. Показує «більше», «менше», «великий», «малий» (на ложках, кубиках ін..).

2. Показує ліворуч – праворуч.

3. Вказує на предмети червоного кольору, впізнає його се6ред інших .

4. Показує предмети круглі і з кутами.

5. Уважно слухає розповідь (концентрація уваги).

6. Розрізняє на слух голосний (А), впізнає в словах на початку, в середині чи в кінці слова.

СЕНСОМОТОРНИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ

(мінімальні вимоги до оцінки розвитку) за Ернестом Й.Кіпхардом.

Джерело: О.Кочерга «Психофізіологія дітей 4-5 років»

РОЗВИТОК ДІТЕЙ 4 років.

Зорове сприймання

  1. Розрізняє поняття «машини» і «тварини». Посортувати іграшки.
  2. Розпізнає кількість «два».
  3. Знаходить 3 захованих предмети. Заховати на очах у дитини.
  4. Розуміє статеві відмінності. Розрізняє поняття хлопчик і дівчинка.
  5. Складає розрізану картинку з 2 елементів.

Дрібна моторика.

  1. Миє і витирає руки.
  2. Відкручує гвинт, повертає ключ у замку.
  3. Ліпить кульку і змійку з пластиліну.
  4. Малює лінію, що з’єднує 2 крапки.
  5. Застібає і розстибає ґудзики.
  6. Ріже ножицями.

Велика моторика

  1. Крокує, розмахуючи в такт руками.
  2. Утримує рівновагу на кожній нозі по 2 секунди.
  3. Підстрибує на одній нозі.
  4. Робить 5 стрибків підряд на двох ногах.
  5. Зістрибує на двох ногах з дивана.
  6. Вільно спускається сходами зі зміною ніг.

Мова

1. Вимовляє звуки і комбінації Х, НГ, НТ, ШП, ФР: горох, вдих, штанга, ангел, зонт, бант, шпроти, шпага, фреска, фрукти.

2. Пояснює зміст знайомої гри.

3. Повторює коротку розповідь.

4. Використовує підрядні речення («Подивися, що я побудував!»).

5. Запитує: ХТО?, ДЕ?, КУДИ?, КОЛИ?, ЧОМУ?

6. Називає два протилежні значення (Мишка маленька, а слон …).

Слухове сприймання

1. Знає великий і вказівний палець.

2. Виконує прохання : «ДАЙ МЕНІ ДВА…»

3. Розуміє поняття «вранці – ввечері».

4. Кладе предмет на що- небудь, під що- небудь.

5. Розуміє поняття «втомлений», «голодний»

6. Показує все, що літає: з 10 живих істот 5 «літаючих дитина повинна вказати.

Кiлькiсть переглядiв: 1511

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.