СЕНСОМОТОРНИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ
(мінімальні вимоги до оцінки розвитку) за Ернестом Й.Кіпхардом.
Джерело: О.Кочерга «Психофізіологія дітей 4-5 років»
РОЗВИТОК ДІТЕЙ 3,5 років.
Зорове сприймання
- Розрізняє основні кольори (червоний, зелений, жовтий, синій)
- Розрізняє 3 довжини ( викладає в порядку зростання 3 смужки різної довжини).
- Розрізняє 5 картинок ( 5 пар картинок перемішати, попросити дитину скласти пари).
- Накладає 5 геометричних фігур з картону на лист із їх контурами.
- Розрізняє 5 геометричних форм.
- Орієнтується на вулиці (може показати дорогу до майданчика, магазину і т. п.).
Дрібна моторика
1. Одягається сама (вміння одягати шапку не враховується).
2. Відкриває сірникову коробку.
3. Розгортає цукерку.
4. Будує вежу з 8 кубиків.
5. Малює замкнуте коло з 4-5 спроб.
6. Тримає олівець пальцями, а не в кулачку.
Велика моторика.
1. Їздить на триколісному велосипеді.
2. Проносить склянку з водою завдовжки 3 метри не розплескавши.
3. Проходить по смузі, шириною ступні, не дуже відхиляючись у бік 3м.
4. Стрибає на 20см завдовжки і на 5см заввишки.
5. Піднімається сходами, не тримаючись за перила.
Мова
1. Використовує в мові «Я», «ТИ», «МОЄ», ТВОЄ».
2. Називає предмети а однині і множині.
3. Називає вид діяльності, зображений на картинці: біжить , пливе, їде, грає, спить.
4. Називає тварин (5-7).
5. Розповідає спонтанно про якусь подію.
6. Використовує минулий час.
Слухове сприймання.
1. Показує «більше», «менше», «великий», «малий» (на ложках, кубиках ін..).
2. Показує ліворуч – праворуч.
3. Вказує на предмети червоного кольору, впізнає його се6ред інших .
4. Показує предмети круглі і з кутами.
5. Уважно слухає розповідь (концентрація уваги).
6. Розрізняє на слух голосний (А), впізнає в словах на початку, в середині чи в кінці слова.
СЕНСОМОТОРНИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ
(мінімальні вимоги до оцінки розвитку) за Ернестом Й.Кіпхардом.
Джерело: О.Кочерга «Психофізіологія дітей 4-5 років»
РОЗВИТОК ДІТЕЙ 4 років.
Зорове сприймання
- Розрізняє поняття «машини» і «тварини». Посортувати іграшки.
- Розпізнає кількість «два».
- Знаходить 3 захованих предмети. Заховати на очах у дитини.
- Розуміє статеві відмінності. Розрізняє поняття хлопчик і дівчинка.
- Складає розрізану картинку з 2 елементів.
Дрібна моторика.
- Миє і витирає руки.
- Відкручує гвинт, повертає ключ у замку.
- Ліпить кульку і змійку з пластиліну.
- Малює лінію, що з’єднує 2 крапки.
- Застібає і розстибає ґудзики.
- Ріже ножицями.
Велика моторика
- Крокує, розмахуючи в такт руками.
- Утримує рівновагу на кожній нозі по 2 секунди.
- Підстрибує на одній нозі.
- Робить 5 стрибків підряд на двох ногах.
- Зістрибує на двох ногах з дивана.
- Вільно спускається сходами зі зміною ніг.
Мова
1. Вимовляє звуки і комбінації Х, НГ, НТ, ШП, ФР: горох, вдих, штанга, ангел, зонт, бант, шпроти, шпага, фреска, фрукти.
2. Пояснює зміст знайомої гри.
3. Повторює коротку розповідь.
4. Використовує підрядні речення («Подивися, що я побудував!»).
5. Запитує: ХТО?, ДЕ?, КУДИ?, КОЛИ?, ЧОМУ?
6. Називає два протилежні значення (Мишка маленька, а слон …).
Слухове сприймання
1. Знає великий і вказівний палець.
2. Виконує прохання : «ДАЙ МЕНІ ДВА…»
3. Розуміє поняття «вранці – ввечері».
4. Кладе предмет на що- небудь, під що- небудь.
5. Розуміє поняття «втомлений», «голодний»
6. Показує все, що літає: з 10 живих істот 5 «літаючих дитина повинна вказати.
Коментарi